vineri, 15 august 2014

Amintiri din arbitraj cu... Gheorghe Biziniche (III)

Continui serialul cu amintirile din arbitraj ale fostului asistent ploieştean Gheorghe Biziniche. Precedentele episoade le găsiţi aici.
Debutul în Divizia C
Debutul în Divizia C - rememorează Biziniche (foto dreapta) - s-a produs în anul 1983 la meciul FEPA '74 Bârlad - Viticultorul Panciu. Gazdele reprezentau o fabrică ce producea elemente pentru automatizare, care în proporţie foarte mare mergeau la export. Bineînţeles, eram la linie, cu Aurel Marin (zis PL-ul) - depanator radio tv - şi Ion Andreoiu. Am fost aşteptaţi de Sandu Oancea (maistru în întreprindere) - delegatul echipei, la căminul de nefamilişti al fabricii. De afară nimic senzaţional, dar când am intrat am văzut în capătul culoarului la parter trei camere transformate în salon de protocol. Mobilier pe comandă, cu mult bun gust, mâncare şi băutură "din belşug".Aveau o căruţă în miniatura plină cu tot felul de sticle cu băuturi fine, care se plimba pe roţile de lemn de la un musafir la altul. Meciul, extrem de uşor, a fost adjudecat de gazde cu 5-1. Dupa meci iar... mâncare, băutură, pachete pentru acasă
(să fie şi pentru familie ceva). Plecăm cu două maşini spre casă, una a noastră şi una a maistrului Oancea, care de fel este din Săhăteni (trăieşte şi este foarte sănătos, locuind în Ploieşti, chiar lânga familia sorei mele), luând cu el doi muncitori să mai lucreze puţin pământul de la casa părintească. Era prin septembrie, iar odată ajunşi la Săhăteni, mama lui Oancea, o bătrână superbă, a luat... gâtul unei raţe şi iar mâncare, băutură, să te ţi frate.
Mi-am zis că dacă toate meciurile sunt aşa, nu mai am probleme cu alimentaţia familiei, dar erau încă vremuri bune, nu începuse încă Ceauşescu să... strângă cureaua.
O amintire cu tatăl actualului preşedinte FRF
Pentru că tot au avut loc de curând alegeri la federaţie, mi-am amintit un episod cu tatăl preşedintelui (de altfel, mare fotbalist - mie unul mi-a plăcut foarte mult), Gică Burleanu (foto), la semifinala Cupei României cu Inter Sibiu, în '91, la Bacău. În tur fusese 0-0, iar acum brigada era 100% ploieşteană Moroianu - Coţ - Biziniche (eu fiind la prima mare confruntare), observator - cel mai mare arbitru român din toate timpurile, Nicolae Rainea. Nea Nicu sesizează emoţiile care puseseră stăpânire pe mine şi îmi zice: "Eu sunt prietenul arbitrilor, astăzi tu ai să fi cel mai bun, ai să ai un meci greu, fi tare şi dacă am dreptate, la sfârşit, faci cinste". La intrarea în teren vorbesc cu Gică Burleanu şi Vasile Jercălău, le zic că o să câştige, lor le era frică de adversar şi îmi transmit că dacă se adevereşte ce zic eu, ma cinstesc după meci. Joc pe muchie de cuţit, tranşat de o sclipire a lui Gică Burleanu, pe partea mea, prin minutul 80.
Dupa meci, nea Nicu Rainea mă îmbrăţişează, mă felicită şi îmi dă o notă foarte buna. La protocol, după meci, la Salonul "Albastru" de la Hotelul "Decebal", apar cu o sticlă de whisky, Burleanu şi Jercălău.

Eu o iau, ne îmbrăţişăm şi vreau să i-o dau lui nea Nicu (urmarea discuţiei de la începutul meciului). Nea Nicu "mă taxează" că vrea "cinstea" de la mine, nu de la băieţi, iar eu mă ţin de promisiune.
Gheorghe Chivorchian, de la "secretar general al Cooperativei" la "secretar general al FRF"
M-aş bucura dacă băiatul lui Gică Burleanu, preşedintele federaţiei, s-ar ridica la performanţele tatălui!
Dar despre alegeri am două nelămuriri: de ce singurul om care a dat bani înapoi statului, Gică Popescu, a fost arestat cu o zi înainte de alegeri şi cum "secretarul general al COOPERATIVEI", Gheorghe Chivorchian (foto), a ajuns "secretar general al FRF"!?

Un comentariu:

  1. Bravo,Traiane!
    Stii si sa scrii, nu numai sa fii haios in vorbe. Tine-o asa, cu fraze scurte, si daca vei fii onest in povestirile tale - atat cat se poate, sa n-ai probleme in justitie sau familie - vei fii bine primit pe piata media. Cat priveste soarta lui Gica Popescu, las-o asa cum este. Cand furi portofelul omului, chiar daca il dai inapoi dupa ce ai fost prins, greseala trebuie pedepsita. Ca-n arbitraj, cu "legea" avantajului. Stii tu bine cum vine treaba, in caz ca nu se materializeaza presupusul avantaj. Iar Chivorchian a ajuns la FRF pentru ca si-a jucat bine cartile la alegeri. Ca in politica, ca in toata lumea asta mare. Si-apoi, fiecare om are dreptul la o a doua sansa in viata, in ceea ce priveste onorabilitatea. Cu bine,
    VISTUDOR

    RăspundețiȘtergere